Puheenaihe

Aloitatko sinäkin salitreenin väärin? – Personal trainer kehottaa välttämään suosikkilaitetta Me Naisissa

Juoksumatolla juokseminen ei ole paras lämmittelymuoto kuntosalia ennen. Verryttely kannattaa kohdistaa samoihin lihaksiin, joihin treenikin kohdistuu.

Anni Karvinen

Moni lämmittelee juoksumatolla kymmenen minuuttia ennen kuntosalitreeniä, mutta tavasta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Personal trainer Kadri Forsström kertoo Sport-lehdessä, että juoksumatto ja voimatreeni eivät sovi hyvin yhteen. Juoksumatolla tehtävä yksipuolinen liike ei lämmittele kehoa oikealla tavalla tulevaa treeniä varten. Lisäksi juoksumaton tärähtelevä liike rasittaa lihaksia. Paras verryttely sisältää samoja liikkeitä kuin varsinainen treenikin mutta ilman painoja. Voit siis kyykkäillä ilman painoja ja nostella ja pyöritellä käsiä ja kiertää rankaa. Myös lonkankoukistajia on hyvä availla venyttelemällä.

Loppuverryttely voi olla samanlainen kuin alkuverryttelykin.

Jos haluaa hyödyntää laitteita, lehti suosittelee loppuverryttelyyn kuntopyörää.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat