Puheenaihe

TE: Suomalainen grillaa pääasiassa makkaraa – viime vuonna grillaustuotteiden myynti kasvoi yli sadalla miljoonalla eurolla

Suomalainen grillaa pääasiassa makkaraa. Kuvituskuva.

Arkistokuva

Yhdeksän kymmenestä suomalaisesta kotitaloudesta kertoo grillaavansa kesäkaudella, kertoo Talouselämä. Asia selviää Atrian teettämästä vuosittaisesta grillaustutkimuksesta, jonka mukaan viime vuoden helteinen kesä nosti grillaustuotteiden myyntiä kolme prosenttia, eli yli sata miljoonaa euroa.

Vuoden suosituimpia grillausajankohtia olivat helatorstain viikonloppu, juhannus ja heinäkuun lomakausi. Grillauskausi on hiljalleen pidentynyt sekä kevään että syksyn puolelle. Joka kymmenes vastaaja kertoi grillaavansa ympäri vuoden, kirjoittaa Talouselämä.

Talouselämän artikkeli löytyy kokonaisuudessaan täältä.

Atrian teettämään tutkimukseen vastasi vuoden 2018 elokuussa tuhat yli 15-vuotiasta suomalaista. Tulokset ovat täällä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat