Paikalliset

"Käpylehmät ovat löytäneet ystävänsä" – Ylpeästi lande -kampanja tavoittanut jo lähes miljoona suomalaista

Osana markkinointikampanjaa kunta jakaa myös käpylehmäpakkauksia ihmisille esimerkiksi erilaisissa tapahtumissa. Pakkauksessa on käpylehmän tai -lampaan osat – käpy ja tikkujalat – ja kehotus tutustua digitaaliseen Nurmijärvi-simulaattoriin.

Nurmijärven kunta

Nurmijärven kunnan lokakuussa aloittama räiskyvä ja itseironinen Ylpeästi lande -kampanja on tavoittanut jo noin miljoona suomalaista.

Kampanja alkoi lokakuussa kuntasimulaattorin julkaisulla kampanjasivustolla ja muun muassa YouTubessa ja Spotifyssa. Lisäksi kampanjassa on julkaistu neljä humoristista Nurmijärveä esittelevää videota.

Kunta kertoo nyt tiedotteessaan, että vahvasti digitaalisessa ympäristössä tapahtuva kampanja on tavoittanut mainonnan, sosiaalisen median sisältöjen ja medianäkyvyyden kautta jo lähes miljoona suomalaista.

Kampanjan osana kunta on jakanut myös käpylehmäpakkauksia esimerkiksi erilaisissa tapahtumissa.

Kunnan tiedotteen mukaan mm. useampi kansanedustaja on innostunut askartelemaan Ylpeästi lande -käpylehmiä omien someseuraajiensa iloksi.

– Käpylehmät ovat löytäneet ystävänsä ja moni aikuinenkin on innostunut askartelemaan, sillä käpylehmä tuo mieleen hauskoja muistoja lapsuuden maalaishetkistä, Nurmijärven kunnanjohtaja Outi Mäkelä iloitsee.

– On ollut mukava huomata, että muun muassa entiset pääministerimme Juha Sipilä ja Matti Vanhanen ovat luoneet omat käpyolionsa.

 

Mäkelän mukaan suurin osa kunnan saamasta kampanjapalautteesta on ollut hyvää.

– On naureskeltu kampanjan huumorille ja nyökytelty viestille, että Nurmijärvellä voi asua ja olla niin kuin haluaa, kuten urbaani kaupunkilainen kerrostalossa tai rento landeihminen luonnonrauhassa.

Mäkelästä on hienoa, että kunnan kampanja on myös herättänyt keskustelua.

– Nurmijärvi on varsin yhteisöllinen paikka, ja monet kuntalaiset ovat todella kotiseuturakkaita. Olemme iloisia, että kuntalaisia kiinnostaa, miten viestimme seudusta ja sen palveluista ulospäin. Tämä on omalaatuinen paikka, ja haluamme kertoa siitä persoonallisella ja erottuvalla tavalla.

Miten sitten tavoitteet? Kampanjan tavoitehan oli houkutella muuttajia ja myydä tontteja uusille asukkaille ja yrittäjille. Kampanjan kautta Nurmijärvestä kiinnostuneet löytävät myös vuokra-asuntoja ja paikallisten kiinteistönvälittäjien yhteystiedot.

– Kyselyjä kuntaan on jo tullut, Mäkelä sanoo.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Käpylehmät ja Ylpeästi lande -kampanja saavat jatkoa – nyt Nurmijärven kunta lähettää kiviä yrityspäättäjille17.11.2019 07.15
Nurmijärvi on ylpeästi Suomen suurin lande – Nurmijärvi houkuttelee uusia asukkaita ja yrityksiä26.10.2019 07.05
Nurmijärvi myy tontteja YouTube-simulaattorin ja käpylehmien avulla – ”Olemme ylpeästi lande”24.10.2019 12.26

Etusivulla nyt

Uusimmat: Paikalliset

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat