Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mielipide | Yritin tilata kolme päivää hoitotarvikkeita – palvelun saaminen oli lähes mahdotonta

”Lupaamme antaa asiakkaille laadukasta palvelua oikeaan aikaan ja asiakkaiden tarpeiden mukaisesti ja siten, että asiakas ja hänen läheisensä saavat hyvän kokemuksen.” Näin lupaa Keusote kotisivuillaan.

Ennen vanhaan saatiin hoitotarvikkeet kotikunnan jakelupisteestä yhdellä puhelinsoitolla. Nyt yritin kolmen päivän ajan saada yhteyttä Keusoten hoitotarvikejakeluun. Ensin puhelimessa kehotettiin sanelemaan tuotteet. Minun olisi tarvinnut keskustella tilauksen sisällöstä, joten jätin soittopyynnön. Yhteydenotto luvattiin yhden työpäivän kuluessa. Kun seuraavaan iltaan mennessä ei mitään kuulunut, soitin uudestaan. Linjoissa oli ”häiriöitä”, jotka luvattiin korjata mahdollisimman pian.

Soitin uudelleen seuraavana aamuna. ”Häiriöt” linjoilla jatkuivat. Yritin löytää nettisivuilta jonkun muun puhelinnumeron kysyäkseni neuvoa (miten selviän viikonlopun yli). Ei löytynyt. Lopulta tuli puhelinsoitto, tilaus saatiin aikaiseksi ja tuotteet tulevat – kuuden päivän kuluttua! Ehkä ensi kerralla teen tilauksen kuukausi tai pari etukäteen, varmuuden vuoksi.

Ymmärrän, että kun palvelujärjestelmissä tapahtuu muutoksia (nyt jakelun keskittäminen yhteen paikkaan Keusoten alueella), alussa saattaa esiintyä vaikeuksia. Mutta nyt palvelun saaminen ”oikeaan aikaan” oli lähes ylivoimaista. Ikävä kyllä, en koe saaneeni ”laadukasta” palvelua enkä minä tai läheiseni saanut tästä ”hyvää kokemusta”.

Muutoksen myötä on tullut esiin esimerkikse se, että tieto muutoksesta ei käsittääkseni tavoittanut asianosaisia, eli omaishoitajia, vaikka sen olisi pitänyt. Sattui sitten osumaan silmään lehdessä.