Mielipide: Unohdettiinko Keusoten digihuumassa suuri osa käyttäjistä?

Seppo Jutila

Nurmijärven Uutisissa (NU 13.5.20) on pitkä kirjoitus sote-palveluiden kehittämisestä asiakasystävällisemmiksi ja helpommin saataviksi.

Nyt on digipalvelut nostettu yleispäteviksi jokaiseen asiaan. Mutta on olemassa suuri vähemmistö, jolla ei ole digilaitteita, mutta juuri he ovat usein hoitoa tarvitsevia. Eikö digikonsultilla ole tullut mieleen tällaistenkin ihmisten olemassaolo?

Samoin on asukaskyselyn tekeminen verkossa. Entäs digilaitteettomien mielipide? Onko heidän mielipiteensä katsottu yhdentekeväksi?

Tiedän jonkin verran siitä, mitä digipalvelulla voi tehdä. Parhaiten se sopii reseptien uusimiseen, mutta ei mihinkään sellaiseen, missä pitää tunnustella tai haavoja tai muita kolhiintumia paikata.

Sitten ne liikkuvat palvelut. Mitä maksaa kalusto ja sen kunnossapito ja onko mahdollista aikatauluttaa avuntarve liikkuvan palvelun aikataulun mukaiseksi? Sitten tuli mieleeni tällaiseen palveluun odotus – auton vieressä mahdollisesti räntäsateessa tai kovassa pakkasessa?

Kovin kummalliselta näytti suunnitelmat näin myyntimiesseniorin mielestä, kun tiedän jotakin asiakaspalvelusta ja kustannuslaskennastakin.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu