Mielipide: Varoittava esimerkki Keusotesta

Hannu K. Saloranta

Insuliinidiabeetikkona (tyyppi 1) minulla on jo yli 55 vuoden hoitohistoria. Nurmijärvellä olen asunut 1984 lähtien. Tähän asti olen ollut erityisen tyytyväinen kuntamme terveyspalveluihin. Puhelu tiettynä ajankohtana terveyskeskuksen hoitovälineiden jakeluun on riittänyt. Jo samana päivänä tarvikkeet ovat olleet noudettavissa. Kiitos tästä!

Soitin tuttuun numeroon. Ilmeni uusi ongelma. Puhelinvastaaja antoi 019 -alkuisen numeron, jonne soitin. Sieltäkin vastaaja pyysi tekemään tilauksen. En voinut heti tehdä tilausta, koska tuntemattomalle taholle pitäisi ensin selvittää tuotteiden tarkat merkkitiedot, tapauksessani veren sokerin testi liuskojen. Mahdollista olivat joko puhelimitse tehtävä tilaus tai Keusoten lomake internetissä. Saman päivän kuluessa menin annettuun nettiosoitteeseen tekemään kirjallisen tilauksen. Toimitustapojen vaihtoehdot: Joko noudan tarvikkeet Postin toimipisteestä tai kotiinkuljetus vain asiakkaille joille tehty kotiinkuljetussopimus.

Viime aikoina olen mahdollisuuksien mukaan välttänyt Postissa käyntiä tunnetusta syystä. Kotiin kuljetuksen luonnollisesti valitsisin samasta syystä. Tilauksen yhteydessä ymmärsin, että seuraavana päivänä asia hoituisi. Mutta mitään ei tapahtunut. Soitin uudestaan annettuun numeroon, jonne tein suullisen puhelin tilauksen samasta asiasta. Odotan edelleen tilaamiani tarvikkeita, tilausta tai edes yhteydenottoa sähköpostitse tai puhelimella. Mitään ei asiasta ole kuulunut.

Olen kuntalaisena ja diabeetikkona nyt erityisen huolissani tulevaisuudesta. Pitääkö yksinkertaisista ja toimivista asioista tehdä Keusoten myötä monimutkaisia ja vaikeita? Tämä ei ole kuntalaisten etu!

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu