Kirkkoherralta: Joulua ei ole peruttu

Ari Tuhkanen

Vähän aikaa sitten keskustelin puhelimessa erään seurakuntalaisen kanssa. Puhuimme ankeasta tilanteesta koronan keskellä. Joulu on nyt kovin erilainen kuin koskaan ennen. Myös verrattuna sotavuosiin. ”Silloin sentään ihmiset saivat nähdä toisiaan ja jutella kasvokkain”, keskustelukumppanini muisteli.

Me emme kuitenkaan anna periksi. Vaikka joulunpyhienkin jumalanpalvelukset joudumme viettämään ilman paikalla olevaa seurakuntaa, kutsumme sinut osallistumaan joulukirkkoihin nettipalvelujemme kautta. Ymmärrämme toki senkin, että kaikille eivät Facebookit tai kotisivujen selailu ole tuttuja. Muistathan siksi, että me työntekijät olemme tavoitettavissa myös esimerkiksi puhelimitse, kun haluat keskustella tai rukoilla kanssamme. Toki rukouksessa sinua muistamme muutenkin.

Yhdessä kuljemme tämän vaikean ajan nykyistä parempaan huomiseen.

Seuraa myös seurakuntamme viestintää niin verkossa kuin vaikka esimerkiksi juuri täällä Nurmijärven Uutisissa. Saat ajankohtaisimmat tiedot seurakuntaelämän tilanteesta ja rohkaisua matkallamme koronan hiljaisen hiipumisen aikaan.

Korona on karmea virus, mutta ei se meiltä Herramme syntymäjuhlaa voi viedä! Ensimmäinen joulu ja sen kautta kaikki joulut meille kun on valmistettu jo ikuisuudessa.

Profeetta Jesaja saikin sitten tehtäväkseen ilmoittaa tämän riemun jo noin 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää: ”Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valon. Niille, jotka asuvat kuoleman varjon maassa, loistaa kirkkaus. Sinä teet runsaaksi riemun, annat suuren ilon” (Jes. 9:1-2). Ja näin todella tapahtui. Ensimmäiseksi paimenet saivat tämän kokea: ”…Herran kirkkaus ympäröi heidät” (Luuk. 2: 9) Jouluyöstä loistaa yhä Herran kirkkaus meille ja yhä kuulemme enkelin äänen: ”Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra” (Luuk. 2: 10-11).

Yhdessä kuljemme tämän vaikean ajan nykyistä parempaan huomiseen.

Älä pelkää. Saamme iloita tänäkin jouluna Jeesuksesta. Joulun lapsi, ristin mies ja ylösnoussut Vapahtajamme joulusi juhlan siunatkoon!

Kirjoittaja on Nurmijärven seurakunnan kirkkoherra.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.