Lukijalta | Lääkärin soittoa odotetaan viikkoja

Olemme vanhempi pariskunta, jolla on paljon sairauksia. Yhteydenotot puolin ja toisin sairaalan, terveyskeskuksen ja hammashoidon kanssa ovat jatkuvia. Kun yritämme saada yhteyden, joudumme takaisinsoittopalvelujärjestelmään.

Tapanamme oli ennen sulkea puhelin ja nukkua aamulla pitkään, mutta nyt joudumme pitämään molempien puhelimet vuorollaan auki niiden takaisinsoittojen varalta, jotka tulevat vasta ehkä viikon kuluttua. Sen sijaan heräämme aamuvarhaisten puhelinmyyjien soittoihin.

Ennen soitettiin esim. omahoitajalle klo 8–10 ja kaikki järjestyi. Nyt odotetaan lääkärin soittoa labrakokeiden jälkeen viikkoja. Eikö lääkäreiden ajalle ole muuta käyttöä kuin soitella moneen kertaan potilaille, jotka eivät ensimmäisellä soitolla vastaa (ovat suihkussa, autossa, pöntöllä, sängyssä yms)?

Niitä, jotka joutuvat takaisinsoittojärjestelmään vain kerran tai pari vuodessa, tämä ei ehkä häiritse. Mutta meidänlaisillemme kroonikoille voisi ehkä miettiä helpompaa järjestelmää.

Vaikka olemme vanhoja ja sairaita ja kulutamme verovaroja, olemme elämämme aikana elättäneet omalla työllämme pari sukupolvea ja meidän ikäluokkamme maksaa eläkkeistään uskomattoman määrän veroja. Emme ole turhia verovaroin kustannettavia, joten kysykää myös meiltä, miten Keusoten pitäisi toimia!

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut