IS: Geisha on Fazerin suurin vientituote, Turkinpippuri maistuu Pohjois–Euroopassa

Kuvituskuva. Arja-Riikka Nikkilä

toimitus

Fazerin suurin hittituote Suomessa on Fazerin Sininen. Sen asema ei heilu, kertoo Ilta–Sanomat Sinisen myydyin muoto on vuonna 1922 lanseerattu 200 gramman maitosuklaalevy.

Fazerilla on vientiä kaikkiaan 40 maahan. Ylivoimaisesti suurin vientituote on Geisha, joka myy hyvin esimerkiksi Aasiassa.

– Se istuu hyvin makuprofiiliin kaikkialle maailmaan, toteaa Fazer Makeisten kaupallisten yksiköiden toimitusjohtaja Tom LindbladIS:lle

Voimakkaissa salmiakeissa on sen sijaan selvä raja. Turkinpippuria myydään isoja määriä Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Pohjoismaiden joukkoon kuuluvat myös Hollanti ja Pohjois–Saksa, mutta niiden ulkopuolella kulutus on olematonta.

Ilta–Sanomien artikkeli aiheesta on täällä

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.