Lidl tekee sen taas – 10 prosentin ale-kampanja yrittää kampittaa kilpailijoiden bonushoukutuksia

Kuvituskuva. Katja Juurikko / arkisto

Mikko Välimaa

Kauppaketju Lidl kertoo uusivansa ale-kampanja, jossa asiakas saa 10 prosentin alennuksen yli 25 euron ostoksista näyttämällä kassalle minkä tahansa ketjun tai viranomaisen korttia.

Myös epäviralliset kortit, kuten postikortit, kelpaavat.

Lidlin mukaan maaliskuussa ensi kertaa toteutettu kampanja sai suuren suosion. Tällä kertaa ale-kampanja kestää vain kolme päivää:maanantaista 28. toukokuuta keskiviikkoon 30. toukokuuta.

– Saimme viimeksi kampanjasta valtavasti hyvää palautetta. Kassoilla syntyi hauskoja kohtaamisia ja hymy oli herkässä. Asiakkaamme ottivat kampanjasta kaiken irti, mikä näkyi myös meille ennätysmyynteinä, Lidlin kaupallinen johtaja Timo Hansio kertoo tiedotteessa.

Lidlin mukaan kampanjalla yritetään tavoitella etenkin kevään juhliin ruokaa ja lahjoja ostavien asiakkaiden rahoja.

Toisin kuin muilla suurilla ketjuilla, saksalaisella Lidlillä ei ole omaa bonusjärjestelmää. Ketju on ylpeillyt sillä, että asiakas saa tuotteet samaan hintaan, ostipa hän kuinka vähän tai paljon ja asuipa sitten pääkaupunkiseudulla tai Lapissa.

Lidl käy veristä kisaa edullisimmasta ruokakorista etenkin S-ryhmän Prismojen kanssa. S-ryhmä kertoi äskettäin parantavansa useiden osuuskauppojensa bonusjärjestelmää niin, että etenkin perheillä on entistä helpompi saada ostoksistaan täysi 5 prosentin bonuspalautus.

Alennus ei koske alkoholi- tupakka tai nikotiinituotteita, äidinmaidonkorvikkeita, lehtiä ja lahjakortteja.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.