HSL-sovelluksen häiriö on saatu korjattua ja lipun ostaminen toimii jälleen normaalisti, tiedottaa HSL. Sovelluksen taustapalvelimen kuormittuminen paikantui ongelmaan reaaliaikatiedon välittämisessä, ja se on saatu nyt korjattua. Sovelluksen häiriöt alkoivat torstaina 8. lokakuuta.
– Jatkamme tiiviisti häiriöön johtaneiden syiden selvittämistä, jotta vastaava ongelma ei toistuisi, tiedotteessa sanotaan.
HSL hyvittää häiriön aikana hankitut ylimääräiset liput. Maksukortin katevaraukset lipuista, jotka eivät ole häiriön takia tulleet HSL-sovellukseen, purkautuvat parin päivän kuluessa. Puhelinlaskulle ostetut liput hyvitetään noin 2-3 päivän kuluessa. Jos asiakkaalla on sovelluksessa voimassa oleva kausilippu, HSL hyvittää kertaliput, jotka asiakas on joutunut ostamaan häiriön aikana.
Häiriön aikana lipun ostaminen ei välttämättä onnistunut sovelluksella ja voimassa olevien kausilippujen näkymisessäkin saattoi olla häiriöitä.
Juttua muokattu 9.10.2020 kello 15.11: Lisätty tieto siitä, että HSL-sovellus toimii taas.
Hämeentien remontti vaikeuksissa – ratikat eivät ehkä pääsekään kulkemaan vielä tänä vuonna
Koronatilanne ei hellittänytkään: HSL peruu syksylle aiotun kausilippujen alekampanjan
Uusi runkolinja vireillä Koillis-Helsinkiin – toisi muutoksia alueen muihin bussilinjoihin
Korona romautti lipputulot – HSL haluaa valtiolta ja EU:lta tukea, jo saatu tuki on vain ensiapua