Nurmijärvi haluaa nyt herättää huomiota ja jäädä katsojan mieliin – uusi elokuvallinen markkinointikampanja käynnistyy

Taavi Vartia tuottaa nyt Nurmijärven kunnalle markkinointimateriaalia. Elsa Wellamo

Nurmijärveläisohjaaja Taavi Vartian Taavi Vartia Tuotannot Oy on valittu kunnan uuden markkinointikampanjan toteuttajaksi.

Tuotantoyhtiö toteuttaa Nurmijärven kunnalle elokuvallista ja musiikkia vahvasti hyödyntävää markkinointimateriaalia, jonka tarkoitus on herättää huomiota, aktivoida ja jäädä katsojien mieliin. Hankkeen toteutuksesta vastaavat tuotantoyhtiön puolelta tuottaja Wille Lehtovaara ja ohjaaja Taavi Vartia.

Elokuvateemansa lisäksi nyt käynnistyvä mainoselokuvahanke on erityisesti Vartialle merkityksekäs myös toisella tapaa:

– Nurmijärvi on kotikuntani ja haluan esitellä kunnan aidon olemuksen iskevästi ja hauskasti suurien tunteiden kautta, luonnehtii Vartia.

Vartian uusin elokuvatuotanto Pertsa ja Kilu on loppusuoralla ja tällä hetkellä Vartia ohjaa myös suositun Syke-sarjan uusinta kautta.

Nurmijärven kunta tullaan esittelemään mainoselokuvassa tarinallistamisen keinoin hyödyntäen myös paikallista musiikkialan huippuosaamista. Nurmijärveltä lähtöisin oleva elokuvasäveltäjä Panu Aaltio tulee säveltämään musiikkiteeman mainosvideoon. Vartia ja Aaltio ovat tehneet vuosien varrella paljon yhteistyötä, viimeksi Pertsa ja Kilu -elokuvassa, johon Aaltio sävelsi musiikin.

Nurmijärven kunnan viestintäpäällikkö Teemu Siltasen mukaan tuleva markkinointikampanja tukee Nurmijärven kuntastrategiaa Positiivinen ilmiö vuosille 2018-2025 ja valtuuston hyväksymää viestintäohjelmaa vuosille 2019-2025.

– Markkinointikampanja edistää yhdessä sovittuja kunnan ja viestinnän strategisia tavoitteita. Tavoitteena on lisätä Nurmijärven vetovoimaa, tuoda positiiviset asiat esille ja tukea kunnan markkinoinnin taktisia tavoitteita uudella innostavalla tavalla. Tuleva markkinointiviestintä tukee muun muassa tonttimarkkinointia, matkailumarkkinointia, rekrytointia ja yritysten houkuttelua Nurmijärvelle, Siltanen kertoo.

Tonttien osalta kampanjassa tuodaan esiin Ilvesvuoren yritysalueen ja Vanha-Klaukan alueen tontteja.

– Odotukset kunnan maanmyynnin ja kiinteistöomaisuuden realisoinnin tuottotavoitteet nousevat lähivuosina useisiin miljooniin euroihin. Samaan aikaan kehyskuntien kilpailutilanne tonttipuolella on kiristynyt. Näin ollen tavoitteiden saavuttaminen edellyttää myös erottuvaa markkinointiviestintää, Siltanen sanoo.

– Kilpailutuksessa korostimme muun muassa luovuutta, ja tämä toden totta tulee näkymään kunnan markkinoinnissa, hän lupaa.

Nurmijärven kunta järjesti markkinointiyhteistyöstä kesällä julkisen kilpailutuksen. Kilpailutus toteutettiin ns. ranskalaisena urakkana, jolloin kokonaisbudjetti (20 000 e) oli tarjoajilla tiedossa, ja hinnan sijaan kilpailutuksen määräävänä kriteerinä oli tarjousten laatu.

– Pisteytimme tarjoukset erilaisin laatukriteerein, ja Taavi Vartia Tuotannot sai selvästi parhaimmat pisteet, Siltanen kertoo ja jatkaa:

– Olen erittäin iloinen, että Taavi Vartia, Panu Aaltio ja muut paikalliset huippuosaajat ovat lähteneet täydellä sydämellään mukaan tekemään kotikuntansa viestinnän eteen töitä. Kunta saa huimaa osaamista ilman, että se edes vaikuttaa alkuperäiseen budjettiimme. Voin siis sanoa, että hanke on lähtenyt erinomaisesti käyntiin jo alkuvaiheessa, Siltanen kiittelee.

Mainoselokuvahankkeen yhteydessä tuotantoyhtiön on tarkoitus lanseerata samalla myös Kino Juha Studios. Pitkän historian omaavasta elokuvateatteri Kino Juhasta ollaan luomassa ainutlaatuista audiovisuaalisen alan keskittymää, joka toteuttaa elokuvia aina niiden alkumetreiltä käsikirjoittamisesta esitystoimintaan asti.

Kino Juha Studion tavoitteena on olla tiedettävästi ainoa suomalainen täysiverinen tuotantoyhtiö, elokuvateatteri ja koulutusstudio.

Kuvauksia varten käynnistetään tällä viikolla erillinen casting-haku, johon toivotaan eri-ikäisiltä näyttelijöiltä hakemuksia. Aiempi esiintymiskokemus katsotaan eduksi, mutta se ei ole välttämätöntä. Kuvauksia tullaan tekemään Nurmijärvellä vuoden 2020 lopulla sekä kevään 2021 aikana.

Mainoselokuvaan etsitään seuraavanlaisia näyttelijöitä:

– tyttö ja poika, ikä 3-6 vuotta

– nuori nainen ja mies, ikä 15–25 vuotta

– nainen ja mies, ikä 40–50 vuotta

Valituille näyttelijöille maksetaan rahallinen korvaus.

Lisäksi etsitään eri ikäisiä avustajia tekemään yhdessä Nurmijärvelle kuntamainosta. Avustajat saavat korvauksena vapaalipun tai -lippuja Kino Juhan elokuvanäytöksiin. (Lippujen määrä määräytyy roolin laajuuden myötä)

Avustajan tulee kertoa vapaamuotoisessa hakemuksessa:

– etu- ja sukunimi

– ikä

– puhelinnumero

– mitat (pituus, paino, kengännumero)

– aiempi kokemus näyttelemisestä (ei välttämätön)

– kasvokuva sekä halutessa lyhyt esittelyvideo erillisenä linkkinä

Hakemukset pyydetään toimittamaan perjantaihin 6.11.2020 mennessä sähköpostitse osoitteeseen info@kinojuha.fi

Muistathan kertoa hakemuksessa, haetko nimenomaan näyttelijän vai avustajan roolia. Merkitse viestikenttään selkeästi:

”Nurmijärven mainoselokuva, näyttelijähaku” tai ”Nurmijärven mainoselokuva, avustajahaku”

Lähettämällä hakemuksen annat suostumuksesi sille, että Taavi Vartia Tuotannot arkistoi tietosi tulevia tuotantoja varten. Castingiin liittyvät tarkentavat kysymykset voi esittää sähköpostitse.

Lisätietoja wille.lehtovaara@taavivartia.fi tai 040 735 6053.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.