Keusote hakee ratkaisuja puhelinpalvelun ruuhkautumiseen sekä lääkärin ja hoitajan vastaanotolle pääsyn ongelmiin. Tavoitteena on saada kesäkuun alkuun mennessä aikaan järjestelmä, joka ohjaa ruuhkatilanteissa osan puheluista yhteistyökumppaneille. Palvelusetelin käyttöönottoa valmistellaan.
Keusote kertoo nopeuttavansa yhteydenottoihin vastaamista lisäämällä henkilöstöä ja kohdentamalla työpanosta uudelleen jo toukokuussa.
Syksyyn mennessä pyritään saamaan käyttöön palvelu, joka vahvistaa takaisinsoittopyynnön rekisteröitymisen lähettämällä asiakkaalle tekstiviestin.
Koska kaikki eivät koe sähköisiä asiointitapoja omakseen, yli 70-vuotiaille pitkäaikaissairautta sairastaville ja aikaisemmin terveysasemilla asioineille lähetetään kirje.