Nurmijärvi Kuntamarkkinoinnin SM-kisojen kärkikymmenikköön – onnistuminen vaati vahvaa yhteisöllisyyttä

Veljesten valo -teos oli yksi juhlavuoden hankkeista. Riikka Laine
Taina Joutsen

Taina Joutsen

Nurmijärven kunnan Seitsemän veljestä 150 -juhlavuosi on nostettu Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun shortlistalle eli kymmenen parhaan joukkoon, kertoo Nurmijärven kunta tiedotteessaan. Nurmijärvi sijoittui shortlistalle myös osana KUUMA-seudun yhteistä Elämä on grillijuhla -kampanjaa.

Tänä vuonna Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun osallistui 46 kilpailutyötä, joista kymmenen 10 on valittu shortlistalle.

Nurmijärven kunnan viestintäpäällikkö Teemu Siltanen on iloinen siitä, että Seitsemän veljestä 150 -juhlavuosi nostettiin kymmenen parhaan joukkoon.

– Seitsemän veljestä 150 -juhlavuoden tavoitteena oli tuoda näkyvyyttä erityisesti lasten ja nuorten lukutaidolle ja -innolle, ja toki myös Nurmijärven kunnalle valtakunnallisesti. Meillä oli käytössä varsin pieni budjetti, mutta suuret tavoitteet valtakunnallisen näkyvyyden osalta – ja korona vielä sotki juhlavuoden suunnitelmat tapahtumien osalta, Siltanen sanoo tiedotteessa.

Hänen mukaansa Nurmijärvi ei olisi onnistunut näin hyvin ilman vahvaa nurmijärveläistä yhteisöllisyyttä.

– Juhlavuotta tehtiin koko kunnan yhteisenä projektina, ja se lävisti niin kulttuuritapahtumat, liikuntatapahtumat, nuorisotyön, kirjastot, museot kuin myös kunnan viestinnän. Lisäksi mukaan lähtivät paikalliset opistot, järjestöt ja yritykset kuin myös valtakunnalliset toimijat.

Siltanen iloitsee myös KUUMA-seudun kilpailumenestyksestä.

Kuntaliiton mukaan kaikista kilpailutöistä näki selvästi, että kuntamarkkinointi on kehittymässä vahvemmin strategiaa tukevaksi ja edistäväksi toiminnaksi. Moni kilpailu työ sisälsi pitkäjänteistä suunnitelmallisuutta, joka etenee strategiatasolta käytännön markkinointitekoihin.

Kilpailun tuomaristo arvioi töitä erityisesti niiden tuloksellisuuden perusteella suhteessa tavoitteisiin ja budjettiin. Markkinoinnin pitkäjänteisyys ja liittyminen kunnan strategiaan on tärkeää, mutta samalla myös käytännön toteutus ja kohderyhmien oikea valinta on merkittävää.

Kolme palkintosijaa ratkaistaan kymmenen shortlistalle valitun joukosta, lisäksi jaetaan yksi tai useampia kunniamainintoja.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestettiin nyt 16. kerran kaikille kuntataustaisille organisaatioille.

Kilpailun takana ovat Suomen Kuntaliitto, Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA.

Kilpailun palkinnot jaetaan Kuntamarkkinoilla Helsingissä 15. syyskuuta.

Myös yleisö pääsee äänestämän shortlistan suosikkiaan Innokylän alustalla. Shortlistatöihin pääsee tutustumaan kilpailualustalla ja omaa suosikkiaan voi äänestää tykkäämällä toimintamallista. Myös yleisön suosikki julkaistaan 15.9. Kuntamarkkinoilla.

Kommentoi

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut