Sääksin brändi on nyt julkistettu – tarkoituksena edistää koko kunnan matkailua

Sääksin brändiä julkistamassa Anne Sahlström (vas.), Teemu Siltanen, Kallepekka Toivonen, Outi Mäkelä, Memo Bilici, Ann Wikström ja Janne Raudaskoski. Taina Joutsen
Taina Joutsen

Taina Joutsen

Sääksjärven uimarannalla Kiljavalla on opittu vuosikymmenien aikana uimaan. Siellä on vietetty aikaa perheet keskenään ja nuoret keskenään, rannan läheisyydessä sijainneella tanssilavalla on tanssittu ja rakastuttu.

Silti järvi ja sen ympäristö ovat kunnanjohtaja Outi Mäkelän mukaan pysyneet nurmijärveläisten omana salaisuutena.

– Nyt on tullut hetki, jona tämä kaikki halutaan näkyväksi. Sääksjärveä on alettu tuotteistamaan, Mäkelä sanoo.

Niinpä alueelle on luotu brändi Sääksi Kirkkaasti kauneinta Suomea. Se julkistettiin viime torstaina Sääksjärven rannalla.

Hannu Ainasoja Nurmijärven kunnasta kiinnitti bränditunnuksen uimarannan porttiin. Taina Joutsen

Brändi perustuu bränditarinaan ja tunnukseen, jotka ovat syntyneet Nurmijärven kunnan, paikallisten yritysten ja järjestöjen yhteistyönä.

Nyt on tullut hetki, jona kaikki tämä halutaan näkyväksi.

Kunnanjohtaja Outi Mäkelä

– Halusimme tunnuksen, johon voisimme kaikki samaistua ja joka tukisi jokaisen alueella toimivan matkailutoimia. Kokoonnuimme porukalla pohtimaan, mikä tekee Sääksistä ainutlaatuisen – tuloksena syntyi uusi upea bränditarina ja tunnus, kertoo Nurmijärven kunnan viestintäpäällikkö Teemu Siltanen.

Vaikka brändi rakentuu Sääksjärven ympärille, sen tarkoitus on edistää koko Nurmijärven matkailua. Tämä näkyy bränditarinassa ja projektikoordinaattori Janne Raudaskosken laatimalla Top10 -listalla, jolle hän on koonnut omasta mielestään uniikkeja, Sääksiin liittyviä asioita.

Listalle ovat päässeet muun muassa puhdas ilma ja kirkas vesi, poikkeuksellisen kiinnostava historia sekä se, että tekemistä riittää kaikille. Myös luonto- ja kulttuurikohteet sekä Aleksis Kivi ovat mukana.

Brändäykseen liittyy myös Teemu Siltasen tarina siitä, kuinka kuvitteellinen saksalaisperhe viettäisi viikon Nurmijärvellä. Matkalla on niin paljon ohjelmaa, ettei aika riitä pääkaupunkiin tutustumiseen.

Suomen ja Nurmijärven avautumista ulkomaalaisille matkailijoille joudutaan kuitenkin vielä odottamaan, Nurmijärven kunta, yrittäjät ja yhdistykset pyrkivät yhdessä toimimaan niin, että oman kunnan asukkaat saataisiin nyt käyttämään mahdollisimman paljon lähipalveluja.

Tätä tukemaan ilmestyy 9. kesäkuuta Nurmijärven kesä -esite, jossa on nyt käytetty ensimmäisen kerran lisättyä todellisuutta. Esitteeseen sisältyy myös kartta, josta löytyvät vapaa-ajanvieton kannalta keskeiset paikat. Samana päivänä kunnan matkailusivujen alle avataan Sääksin kotisivut. Meneillään on myös 15. elokuuta asti jatkuva Nurmijärven kunnan kesäkuvakilpailu.

Tuotteistaminen on jo synnyttänyt yhteistyötä Perttulassa sijaitsevan Vauhtifarmin ja Kiljavalla sijaitsevan Hotel Kiljavan kesken. Yritykset tarjoavat palvelujaan ristiin toistensa asiakkaille, ja Vauhtifarmi tuo aktiviteettejaan hotellin alueelle asiakkaan toivomuksesta. Järjestelyt hoituvat yhden luukun periaatteella yritysten kotisivujen kautta.

Hotel Kiljavan kehitysjohtaja Ann Wikströmin ja Vauhtifarmin elämysyrittäjä Anne Sahlström pitävät yhteistä brändiä ensimmäisenä askeleena nurmijärveläisten matkailuyrittäjien yhteistyölle. Tavoitteena heillä on paikallisten yrittäjien yhteinen markkinointikanava.

Kommentoi

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut