Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan tulleiden ilmoitusten perusteella useat kuluttajat ovat saaneet sähköyhtiö 365 Hankinnalta laskuja, vaikka yhtiön sähköntoimitus on keskeytetty. Laskut ovat perusteettomia, eikä niitä pidä maksaa.
Myös Nurmijärven Sähkö on saanut asiakkailtaan yhteydenottoja ja kyselyitä aiheesta.
365 Hankinta Oy:n ja Fi-Nergy Voima Oy:n sähköntoimitukset asiakkaille keskeytyivät kesäkuussa 2021 tasevastaavan puuttumisen vuoksi. Yhtiöiden asiakkaina olleet kuluttajat siirtyivät tämän jälkeen muiden sähkönmyyjien asiakkaiksi. Vaikka 365 Hankinta ei edelleenkään toimita sähköä, useat kuluttajat ovat saaneet syyskuun aikana yhtiöltä laskuja.
– Laskusta voi reklamoida laskussa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen ja jos laskujen perintä jatkuu, voi tarvittaessa olla yhteydessä KKV:n kuluttajaneuvontaan, viraston tiedotteessa opastetaan.
Laskuissa maksun saajaksi on merkitty ruotsalainen Cargus Sol och Vind AB -niminen yritys, jonka hallituksessa toimiva henkilö on ollut aiemmin varajäsenenä myös toimintansa keskeyttäneen Fi-Nergy Voima Oy:n hallituksessa.