Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Keuken sparraamissa yrityksissä koronahuolet ovat jääneet taka-alalle – yrityksissä panostetaan nyt tulevaisuuden suunnitelmiin

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy:n (Keuke) asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa. Suositteluprosentti on 98 ja palveluista saadun konkreettisen hyödyn tunnistaa 90 prosenttia asiakkaista.

Kyselyn mukaan myös suurimmat koronahuolet näyttävät olevan yrityksissä takana päin, sillä vain 12 prosenttia asiakkaista kertoi hakeneensa apua koronasta selviytymiseen. Vuosi sitten luku oli 23.

– Tämä on erittäin hyvä uutinen. Yrityksissä tehdään nyt täyttä häkää työtä tulevaisuuden eteen, arvioidaan omaa liiketoimintaa ja tehdään strategioita ja suunnitelmia, toteaa Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen.

Viisikymmentä prosenttia asiakkaista kertoikin hakeneensa Keukesta apua liiketoiminnan arviointiin ja strategian tekemiseen. Markkinointi, myynti ja asiakashankinta sekä talous- ja rahoitusneuvonta ovat Keuken palvelujen listalla vuodesta toiseen kestosuosikkeja. Tänä vuonna näissäkin luvuissa on selvää kasvua.

– Myynti ja markkinointi tehdään yhä enemmän verkossa. Asiakkaat kaipaavat digimarkkinointiin enemmän osaamista ja työkaluja. Siksi myös me olemme panostaneet tähän tarjoamalla erilaisia digimarkkinointiklinikoita, Pekkarinen kertoo.

Keuke mittaa asiakastyytyväisyyttä vuosittain sähköisesti tehdyllä kyselyllä, joka lähetetään kaikille Keukessa kuluneen vuoden aikana asioineille yrityksille ja yrittäjille.

Keuke on paikallinen kehittämisyhtiö, joka auttaa keskiuusmaalaisia yrityksiä kehittymään ja kasvamaan Järvenpään, Karkkilan, Keravan, Nurmijärven, Pornaisten, Sipoon ja Tuusulan alueilla.

Keuke neuvoo kaikissa yritystoimintaan liittyvissä asioissa, esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin aktivoimisessa, talous- ja rahoituskysymysten läpikäynnissä, investointien suunnittelussa, yhteistyökumppaneiden löytämisessä, kansainvälistymisessä ja omistajan vaihdoksissa.

Monen pienyrityksen on vaikea löytää uutta omistajaa – tuusulalaisen Hio-Mexin tulevaisuus ratkesi viime keväänä

Tuusulalainen Alupro etenee Kasvu Open -finaaliin – yritys on valmistanut muun muassa kauppakeskus Redin julkisivupinnat