"Ongelma on aidosti harmillinen": HSL-sovellus jumittaa osalla käyttäjistä – Toimi näin, jos et saa lippua ostettua

Pääkaupunkiseudun joukkoliikennelippujen ostaminen on osalla käyttäjistä takunnut HSL-sovelluksessa viikonlopusta lähtien. Erityisesti kausilippujaan uusivilla on ollut vaikeuksia, kun sovellus ei ole joko päästänyt ostamaan lippua tai ei ole näyttänyt sitä.

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas HSL:ltä kertoo, että ongelmaan on löytynyt ratkaisu ja matkustajat saavat korjauksen puhelimiinsa joko tänään tai huomenna.

– Ongelmasta on ollut aika vaikea antaa selkeää informaatiota, kun sitä ei ole ollut kaikilla, Kotikangas kertoo.

Ongelma ilmaantui, kun HSL-sovellukseen tuli ohjelmapäivitys. Sovellus on käyttäytynyt epävakaasti niillä käyttäjillä, joilla on puhelimessaan sen uusin versio.

– Hajonnut versio on käytössä vasta 10 prosentilla ios-käyttäjistä ja 15 prosentilla android-käyttäjistä. Tämä ei siis koske kuitenkaan valtavan suurta joukkoa. Ongelma on meistä kuitenkin aidosti harmillinen, vaikka se ei olekaan piinannut kaikkia.

On Kotikankaan mukaan vaikea sanoa, miten monta ihmistä prosentit tarkoittavat: HSL-sovelluksen on ladannut puhelimeensa kaksi miljoonaa ihmistä, mutta kaikki eivät käytä sitä aktiivisesti.

Korjattu versio latautuu automaattisesti niiden käyttäjien puhelimiin, jotka ovat valinneet puhelimensa asetuksista automaattiset päivitykset. Muiden täytyy käydä erikseen lataamassa päivitys sovelluskaupasta.

Vinkit

Kokeile näitä, jos sovellus ei toimi

Kirjaudu ulos sovelluksesta. Tämän voit tehdä Lisää-valikon Asetukset-kohdassa.

Sovellus palautuu aloitustilaan. Valitse Lisää > Asetukset ja kirjaudu uudelleen HSL-tunnuksellasi.

Sovellus saattaa herjata puuttuvasta verkkoyhteydestä, kun kirjaudut. Tämä virheilmoitus ei ole oikea. Se saattaa tarkoittaa, että HSL-tunnuksen yhteystietoja on vahvistamatta tai salasanakentässä on ollut lyöntivirhe. On myös mahdollista, että laitteen selain on tarjonnut vanhaa tallennettua oletussalasanaa. Tässä tilanteessa kannattaa käyttää Unohditko salasanasi -polkua, joka vahvistaa samalla yhteystiedot.

Jos käytössäsi on iPhone-laite, sovellus voi juuttua vielä kirjautumisen jälkeen. Tässä tilanteessa sovelluksen sulkeminen ja uusi käynnistys yleensä auttaa.

Jos kausilippu on voimassa, sen voi noutaa laitteelle Liput-valikossa valitsemalla minkä tahansa kausilipun samalla tavalla kuin jos ostaisi uutta lippua. Nyt sovellus ilmoittaa voimassa olevasta lipusta ja pyytää luvan siirtää se laitteelle.

Pahoittelemme häiriöitä ja teemme kaikkemme, jotta saamme ongelmat sovelluksen käyttämisessä korjattua mahdollisimman pian.

Lähde: HSL

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Vaalimainoksesi mukana bussimatkoilla ja aamupalapöydissä

Mainos: LähiTapiola Uusimaa

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut