HSL-sovelluksessa on jälleen ongelmia, tällä kertaa osalla iPhoneista. Näissä puhelimissa sovellus ei käynnisty tai avaudu lainkaan.
HSL:n tiistaina julkaiseman tiedotteen mukaan ongelma koskee vanhempia puhelinmalleja eli malleja 4,5,6,7. Pahiten sovellus tökkii HSL:n mukaan iPhone 6:ssa ja laitteissa, joiden käyttöjärjestelmä on iOS 12.5.5 tai vanhempi. Tiedotteeseen tulleen kommentin mukaan ongelma voi kuitenkin olla laajempi.
– Ongelma koskee kyllä myös iPhone 12 Prota jossa uusin käyttis, kommentoija kirjoittaa.
Jos sovellus ei lataudu, kannattaa HSL:n mukaan kokeilla päivittää puhelimeen uudempi käyttöjärjestelmä. Myös muistin vapauttaminen laitteelta voi auttaa.
– Jos sovellus ei avaudu enää vanhalla laitteella, mobiililipun käyttäminen ei ole mahdollista. Suosittelemme tällöin matkakortin käyttämistä. Kausilipun jäljellä olevista päivistä voi hakea hyvitystä. Jäljellä olevat päivät lasketaan asiointipäivästä. Hyvitykset käsitellään HSL:n palvelupisteellä, HSL kuitenkin ilmoittaa tiedotteessa.
Ongelma on HSL:n mukaan ilmennyt, kun sovelluksesta on julkaistu uusin versio.
Ongelmia ilmaantui sovelluksen päivityksen yhteydessä myös helmikuussa, jolloin sovellus alkoi tökkiä sekä Apple- että Android-puhelimissa.