Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskukselle laatusertifikaatti – "Takaa keuken asiakkaille tasalaatuiset palvelut nyt ja tulevaisuudessa"

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy:n (Keuke) yritysneuvonta- ja kehittämispalveluille on myönnetty ISO 9001 -laatusertifikaatti, kerrotaan Keuken tiedotteessa. Laadunhallintajärjestelmää sovelletaan johtamiseen, päätöksentekoon, asiakastyöhön ja asiakasprosesseihin sekä toiminnan kehittämiseen.

– Käytännössä laatusertifikaatti takaa Keuken asiakkaille tasalaatuiset palvelut nyt ja tulevaisuudessa. Laatua ja prosesseja tarkistetaan ja parannetaan systemaattisesti, toteaa Keuken toimitusjohtaja Elina Pekkarinen tiedotteessa.

Yrittäjien toimintaympäristö muuttuu koko ajan. Se tarkoittaa, että myös Keuken palveluiden pitää olla jatkuvasti ajan tasaisia, ja myös nopeaa reagointia vaativat muutokset on onnistuttava.

– Tästä esimerkkinä ensimmäiset koronarajoitukset maaliskuussa 2020 sekä Ukrainan sodan aiheuttamat pakotteet ja toiminnan rajoitukset. Molemmissa tapauksissa saimme kriisineuvonnan heti käyntiin, mikä oli ehdoton edellytys yritysten selviytymisen kannalta, Pekkarinen kertoo.

ISO 9001 on kansainvälisesti tunnetuin ja eniten käytetty laadunhallintastandardi. Standardin avulla yritykset voivat palvella asiakkaitaan paremmin ja varmistaa, että tuotteet ja palvelut täyttävät aina niin asiakkaiden kuin viranomaistenkin vaatimukset.

Keuke on tehnyt pitkäjänteistä laatutyötä jo vuosien ajan. Asiakkailta on kysytty järjestelmällisesti palautetta Keuken palveluista asiakastyytyväisyyskyselyllä. Saatu palaute onkin ollut erinomaista ja sen pohjalta palveluja on kehitetty edelleen. Keuken suositteluprosentti on ollut useita vuosia yli 96 %.

– ISO 9001 -sertifikaatti on ikään kuin sinetti ulkopuoliselta arvioitsijalta laadukkaalle tekemisellemme. Kun laatu on dokumentoitu ja prosessit hiottu, myös esimerkiksi uusien työntekijöiden perehdytys on tuloksellista ja sujuvaa, Pekkarinen kuvailee.

– Laatujärjestelmästä saamme entistä selkeämmät raamit ja mittariston omalle tekemisellemme. Järjestelmä tuo uutta pontta Keuken omaan kehittämistyöhön, hän jatkaa.

Yritysten sparraajana ja kehittäjänä Keuke haluaa näyttää omalla toiminnallaan myös esimerkkiä.

– Kun kannustamme asiakkaitamme parantamaan laatua ja asiakaslähtöisyyttä, meillä on selkeä kuva siitä, mitä se tarkoittaa käytännön työnä. Haluamme ehdottomasti toimia innostavana esimerkkinä.